woensdag 2 januari 2013

The artist / De kunstenares

The Artist

This is a drawing of mine made by ink and acrylic paint on canvas board. One of my first works in which I thrived to forget the realism and to losen myself in expression. Therefore the painting became more raw and less polished then my previous artwork. A style that pleases me and which I try to apply henceforth.

--------

De Kunstenares.

Dit is een tekening van inkt en acryl verf op een canvasboard. Eén van mijn eerste werken waar ik het realisme een beetje los durf te laten en op een schetsmatige manier met de verf omga. Juist doordat dit werk niet "opgepoetst" en "gepolijst" is, heeft het meer zeggenskracht gekregen. Het gezicht is stylistisch, bijna een cartoon. Normaal gesproken gebruik ik die techniek voor de opzet en werk ik het dan later uit om een meer natuurlijke look te krijgen. Dat heb ik nu met opzet achterwege gelaten. Het resultaat is ruw en mysterieus. In haar uitdrukking ligt de concentratie die ook op mijn eigen gezicht ligt als ik aan het werk ben. Haar aura is afstandelijk en in zichzelf gekeerd, ook weer door de concentratie en introspectie. Daarom beschouw ik dit werk als een soort zelfportret.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten